undefined

非常Alan Walker DJ Faded 風格的一首
從音色到Vocal的選擇都像到不行
差點讓我以為又是哪個假頻道在亂放
不過這首真的是這一位的喔!
不用懷疑
那這首說實在真的也蠻難懂的
所以我就帶入了點自己的想法

 
以水下相比於水面,是一個少有聲音的世界的概念
讓我聯想到沒有旁人的意境,
產生無人之境的概念
 

希望大家喜歡啦~

 

The River
無人之境

You can kill the lights
你可以暗下燈光
You can draw the blinds
安心放下帷幕
My heart's shackled down
我的心已經羈絆於你
Bound to your bed
與床一體
Can you stay a while?
你可以再陪我一會嗎?
Keep me by your side
讓我賴在你身旁
Feel my scattered heart
感受我凌亂的心跳
Fix me I said
治癒我吧
 
We could lay here
我們可以在此躺下
Underneath the river
如在無人之境
If you stay
如果你留下
If you stay
如果你留下
 
We could sleep here
我們可以在此沈睡
Underneath the river
只有彼此相依
If you stay
如果你留下
If you stay
如果你留下
We could go home
我們就回家了
 
We could go home
我們就回家了
Down below, low, low
就在這水面之下
Nobody knows where we will go
沒有人知道我們會來到何處
Down below, low, low
就在這水面之下
Can we stay inside?
我們能在此避寒嗎?
Lay here by the fire
躺在火堆旁
Please don't let me go
請不要讓我離開
Say it ain't so
嘴上說說後
Leave me in the night
留我獨自於黑夜之中
With no warning sign
毫無任何警告標誌
Are we burning out?
我們著火了嗎?
Mirrors and smoke?
還是海市蜃樓?
 
We could lay here
我們可以在此躺下
Underneath the river
如在無人之境
If you stay
如果你留下
If you stay
如果你留下
 
We could sleep here
我們可以在此沈睡
Underneath the river
只有彼此相依
If you stay
如果你留下
If you stay
如果你留下
We could go home
我們就回家了
 
We could go home
我們就回家了
Down below, low, low
就在這水面之下
Nobody knows where we will go
沒有人知道我們會來到何處
Down below, low, low
就在這水面之下
 
We could lay here
我們可以在此躺下
Underneath the river
就在這寂靜的世界
If you stay
如果你留下
If you stay
如果你留下
 
We could sleep here
我們可以在此沈睡
Underneath the river
只有彼此相依
If you stay
如果你留下
If you stay
如果你留下
We could go home
我們就回家了
 
We could go home
我們就回家了
Down below, low, low
就在這水面之下
Nobody knows where we will go
沒有人知道我們會來到何處
Down below, low, low
就在這水面之下
 
We could go home
我們就回家了
Down below, low, low
就在這水面之下
Nobody knows where we will go
沒有人知道我們會來到何處
Down below, low, low
就在這水面之下

- Luthian X 夜夜生歌 -
 
arrow
arrow

    Luthian 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()