undefined
之前隨手翻譯了這首我很喜歡的舊歌
OneRepublic的Secrets:)
他也有出現在迪士尼電影「魔法師的學徒」中
旋律超棒啊XDDD
我非常喜歡這種弦樂當基底的歌~
總是讓人覺得很舒服w

MV:
 


附上Tiffany的超好聽Cover!

 


 

Secrets 秘密

 

I need another story
我需要一則新的故事
Something to get off my chest
某些自心中流瀉而出的文字
My life gets kinda boring
我的生活逐漸失去光彩
Need something that I can confess
需要個人來讓我懺悔

Til' all my sleeves are stained red
直到我的袖子染紅
From all the truth that I've said
每一項我說的都是真話
Come by it honestly I swear
我發誓句句屬實
Thought you saw me wink, no
表面上你看到我淘氣眨眼,不
I've been on the brink, so
我已處在危險邊緣,所以


Tell me what you want to hear
告訴我你想聽什麼吧
Something that will light those ears
能引起我的興趣
Sick of all the insincere
厭惡所有的不真實
I'm gonna give all my secrets away
我會吐露我內心所有祕密的

This time, don't need another perfect lie
就這次,不需要另一個完美謊言
Don't care if critics ever jump in line
不用理會輿論是否逾越界線
I'm gonna give all my secrets away
我會吐露我內心所有祕密的


My God, amazing how we got this far
天啊,真是神奇我們攜手相伴了如此久
It's like we're chasing all those stars
就像我們瘋狂追逐著那些
Who's driving shiny big black cars
開著名車的閃亮明星
And everyday I see the news
每天我看到新聞
All the problems that we could solve
所有的問題我們都能攜手解決
And when a situation rises
但每當問題浮上檯面
Just write it into an album
我只是寫了首歌收進專輯
Send it straight to gold
博得滿場掌聲
I don't really like my flow, no, so
我並不喜歡我麻痺自己的方式,不,所以

 

Tell me what you want to hear
告訴我你想聽什麼吧
Something that will light those ears
可以引起我的興趣
Sick of all the insincere
厭惡所有的不真實
I'm gonna give all my secrets away
我會吐露我內心所有祕密的

This time, don't need another perfect lie
就這次,不需要另一個完美謊言
Don't care if critics never jump in line
不用理會輿論是否逾越界線
I'm gonna give all my secrets away
我會吐露我內心所有祕密的

 

Oh, got no reason, got no shame
喔,毫無理由,毫不羞恥
Got no family I can't blame
沒有家人可以讓我怪罪
Just don't let me disappear
只要別讓我失去蹤影
I'm gonna tell you everything
我就會告訴你一切

 

So tell me what you want to hear
所以告訴我你想聽什麼吧
Something that'll light those ears
能引起我的興趣
Sick of all the insincere
厭惡所有的不真實
I'm gonna give all my secrets away
我會吐露我內心所有祕密的

This time, don't need another perfect lie
就這次,不需要另一個完美謊言
Don't care if critics never jump in line
不用理會輿論是否逾越界線
I'm gonna give all my secrets away
我會吐露我內心所有祕密的


So tell me what you want to hear
所以告訴我你想聽什麼吧
Something that delight those ears
能引起我的興趣
Sick of all the insincere
厭惡所有的不真實
I'm gonna give all my secrets away
我會吐露我內心所有祕密的

This time, don't need another perfect lie
就這次,不需要另一個完美謊言
Don't care if critics ever jump in line
不用理會輿論是否逾越界線
I'm gonna give all my secrets away
我會吐露我內心所有祕密的
All my secrets away, all my secrets away
吐露我內心所有秘密,吐露我內心所有秘密的


Luthian

arrow
arrow

    Luthian 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()