undefined
來自迪士尼電影Queen Of Katwe 「逐夢棋緣」
改編自非洲少女西洋棋后費歐娜穆特的真實人生故事
但它沒落入一般勵志電影的巢臼
反而聚焦在每個人生選擇背後的無奈原因,真實了講述了她的經歷
而這也就是它能讓人穩當看完且沒有什麼負評的原因


那在聽這首時,它前面是比較平淡的
但是後面會加入驚喜w
所以不要覺得前面無聊就不聽到後面囉~


字幕MV:


Back To Life 重獲新生


I'm just tryna hold onto to a dream
我只是想試著抓住我的夢想
Out here lost and nothing's what it seems
除此之外都是虛無且渺茫
I'm just tryna find where I belong
我只是試著尋找我的歸屬之處
This must be the dark before the dawn
這一定是破曉之前的黑暗
When the place that you were born is not where you belong
當你出生之處 已不是你的容身之地
Tell me baby, what stops you from wearing a crown?
寶貝,告訴我,是什麼讓你不再自命不凡了呢?
I wanna be somebody, be somebody
我想要出人頭地,出人頭地
And I wanna go somewhere, go somewhere
而我希望能出去闖盪,出去闖盪

Back to life, life, life, life, life, life, life, baby
重獲新生,新生,新生,寶貝
Back to life, life, life, life, life, life, life, oh, oh, oh, oh yeah
重獲新生,新生,新生
Back to life, life, life, life, life, life, life, baby
重獲新生,新生,新生,寶貝
Back to life, life, I been waiting for all of my life
重獲新生,新生 我已窮盡一生的等待
Back to life, mmm...
重獲新生

Climb out from the bottom baby
走出低谷吧,寶貝
No more looking back only straight up
不要再回頭只能勇往直前
Foot on the pedal baby, it's time to find what you're made of
蓄勢待發,是時候去尋找你的歸屬之處了
Everybody wants to be adored
每個人都想成為被欽羨的對象
You don't have to settle for being enough
沒有人生來就是該被遺忘的

Back to life, back to life
重獲新生,重獲新生
Nothing can break you
沒有人可以擊倒你
I will survive, oh, oh, oh, oh, yeah
我會活下來
Back to life
重獲新生

I'm not made to be locked up
我不是生來就該被禁錮
If a bird don't fly, then what were wings made for?
如果鳥兒不能飛翔,那翅膀是生來作何用途?
Oh, I'm not meant to be locked up
我本就不該被束縛
And if I don't try, then what was I made for?
然而如果我不嘗試,那我是為何而生?

Back to life, back to life
重獲新生,重獲新生
Nothing can break you
沒有人可以擊倒你
I will survive, oh, oh, oh, oh, yeah
我會活下來
Back to life
重獲新生


Luthian

arrow
arrow

    Luthian 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()